23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dyre dollars koster i danske modevirksomheder

Mode- og tekstilbranchen har det svært med de dyre dollars, men der er ingen let løsning på vej.

Mange af tekstilbranchens produkter afregnes i dollars til en på forhånd fast pris, skriver Dansk Mode & Textil i sit nyhedsbrev, DM&T Textuelt, og derfor kan den høje dollarkurs aflæses på bundlinjen i de danske virksomheder.

- På kort sigt kan man købe sig tid ved for eksempel at valutasikre ordrene. Men det gælder typisk kun en sæson – og i mange tilfælde opdager virksomheden en uheldig valutakursudvikling for sent – nemlig når de første og største uventede udsving allerede er sket. Men i bedste fald kan virksomhederne købe lidt tid til at tilpasse sig situationen, og her kan valutasikring være et godt redskab, siger DM&T’s internationale chef Michael Hillmose, Michael Hillmose.

Omkring 80 procent af det tøj, danske virksomheder sælger, er produceret i lande, der handler i US dollars.

Originalartikel:

http://www.dmogt.dk/nyheder/2015/03/doll...
BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|